Известие

Collapse
No announcement yet.

Eл. стъкла

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Eл. стъкла

    Днес си направих две подобрения по ел. стъклата.

    1 - След изключване от контакт, стъклата могат да се движат от бутоните още определено време (около 5 минути).
    2 - Ако има не-вдигнато стъкло, то се вдига при заключване на колата.

    .........И докато се бълтавех с това, забелязах нещо странно.

    1 - Само шофьорското стъкло, след задържане за определено време на бутона и пускането му, продължава хода си в съответната посока.
    2 - На пасажерската врата това се случва само при ход надолу.
    3 - На задните врати не се случва изобщо.

    И при Вас ли е така?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    Да.
    По точка 2,модул ли си сложи?
    sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
      Да.
      По точка 2,модул ли си сложи?
      Модул "самоделка".....чаркове за 15 - 20 лв и известно време прекарано с поялник в ръка.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        е те тука ся искаме подробна тема да сложил със снимки ...щото има мн заинтересовани да знаеш.
        5 Ланчии зад гърба си!
        И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Pepko-Bepko Покажи съобщение
          е те тука ся искаме подробна тема да сложил със снимки ...щото има мн заинтересовани да знаеш.
          Някъде съм си затрил data - кабела и в момента не мога да постна снимки. Схемата и обясненията ще ги постна в най-скоро време.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Това със стъклата е така за да не стиснеш на някой главата,моята аларма има такава екстра, обаче не сработва.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              Това със стъклата е така за да не стиснеш на някой главата,моята аларма има такава екстра, обаче не сработва.
              Въпросната екстра някога работила ли е на тази кола?


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Чел съм в упътването, че я има, но не бях я ползвал. Онзи ден като сменях сирената и настройвах шоковия датчик я активирах, но не работи, пише , че може да се задейства и от дистанционното .Вероятно не е закачена където трябва, не разбирам достатъчно
                Last edited by lordliness; d.m.y г., 22:51.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  Чел съм в упътването, че я има, но не бях я ползвал. Онзи ден като сменях сирената и настройвах шоковия датчик я активирах, но не работи, пише , че може да се задейства и от дистанционното .Вероятно не е закачена където трябва, не разбирам достатъчно
                  Ясно. Значи просто не е свързана както трябва за да работи. При 166 - ците, от поколението на моята съвместяването на тази функция е малко по-трудно, защото модулите, които управляват стъклата (или поне известна част от тях) остават без захранване когато колата не е на контакт. Този, който мотнира неоригинална аларма, трябва да реши и този проблем. И явно не на всеки му се занимава.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Не ми липсва кой знае колко, аз рядко отварям стъклата, досадното е, че като забравиш да ги вдигнеш пак трябва да даваш на контакт
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      И аз мисля, че е досадно. Странното е, че при други модели автомобили, което нямат претенциите да бъдат топ-модел или пълни с какви ли не "глезотии" това просто нещо е направено така, както трябва.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Аз мислех да си слагам аларма, защото оригинално нямам и да дам задание на алармаджиите да ми се вдигат стъклата и да се прибират огледалата като заключа с копчето... Предполагам не е проблем да го направят ?
                        AR 166 2,4 jtdm
                        NT II 2,7 tdi
                        Peugeot 206 1,1
                        AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от gorbi Покажи съобщение
                          Аз мислех да си слагам аларма, защото оригинално нямам и да дам задание на алармаджиите да ми се вдигат стъклата и да се прибират огледалата като заключа с копчето... Предполагам не е проблем да го направят ?
                          Нищо сложно, стига да им се занимава. Още повече, че съм чувал за готови комфорт-модули.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Вземи си аларма с такива екстри,моята е на BSM и съм доволен.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #15
                              Ето и обещаните подробности:

                              Схемата:



                              Начин на свързване:

                              Пин 1 ---> Модул B1, конектор А, пин 6
                              Пин 2 ---> Шаси (-12V)
                              Пин 3 ---> Модул B1, конектор F, пин 2

                              Проводникът от пин 2 на конектор F се срязва и се свързва с пин 3 от схемата.

                              Останалият отрязан проводник (в посока към модул B1) се свързва към пин 10 от схемата.

                              Следващите връзки касаят буксата на шофьорската врата (конектор D30)

                              Пин 4 ---> конектор D30, пин B7
                              Пин 5 ---> конектор D30, пин B8
                              Пин 6 ---> конектор D30, пин C2
                              Пин 7 ---> конектор D30, пин C3
                              Пин 8 ---> конектор D30, пин C10
                              Пин 9 ---> конектор D30, пин C9
                              Пин 10 ---> би трябвало вече да сте го свързали (виж описанието под пин 3).

                              Ако забележите, че стъклата се вдигат вместо при заключване, при отключване, трябва да размените проводниците на пинове 8 и 9.


                              Обяснение на схемата:

                              Когато колата е на контакт, на пин 10 са приложени +12V. Кондензаторът C1 e зареден.
                              През делителя на напрежение R1,R2 се подава високо ниво на входа на реализирания на базата на аналоговия таймер 555, тригер на Шмид.
                              При това положение на изхода на тригера има 0V, поради което релето PY е задействано.
                              При изключване от контакт, кондензаторът C1 започва да се разрежда и когато напрежението му падне до около 1V, тригерът обръща състоянието си и релето изключва (това се случва за около 5 минути)
                              Така за около 5 минути след изключване от контакт, през контакта на релето се захранват модули M81 и M82, които управляват предните и задните стъкла.
                              Т. е през това време стъклата могат да се движат, докато изтече въпросното време.
                              След като измине времето на задържане, релето отваря контакта си и така се спира захранването на модулите за стъклата. Самата схема консумира около 5 - 10 mA в покой.
                              Когато се задейства централното заключване, положителният импулс, приложен на моторите на ключалките постъпва на пин 8, при което се зареждат кондензаторите C1 и C3. Така отново тригерът обръща и захранва модулите за стъклата, като същевременно се отпушват и четирите транзистора, чиито преходи source - drain практически шунтират контактите на бутоните, отговарящи за вдигане на стъклата.
                              По този начин се подава импулс за вдигане на 4 - те стъкла, като продължителността му се определя от капацитета на C3.
                              Пин 9 от схемата е предназначен в случай, че трябва да се сгъват огледалата при заключване и разгъват при отключване.
                              Тогава на пин 9 постъпва положителен импулс от моторите на ключалките.
                              За реализирането на тази функция ще обясня допълнително на тези от Вас, които ги интересува.

                              Транзисторите могат да бъдат и други N-FET с Is-d > 2А
                              Бобината на релето трябва да бъде за напрежение 12 V и протичащ ток < 50 mA
                              Контактите на релето трябва да издържат на ток > 10 A.
                              Вместо релето може да се ползва P - канален FET (примерно IRF9Z34N)


                              За огледалата:

                              Отваря се конзолата на шофьорската врата и от бутона за отваряне/затваряне (ограден в зелено) се правят изводи, които през диоди (катоди откъм бутона) се свързват към клемата на мотора на ключалката. Ако се окаже, че при отключване огледалата се прибират, трябва да се разменят 1 и 2.




                              На буксата на вратата (D-30) се срязва проводника, който е свързан на пин D-7 и парчето проводник, което остава на D-7 се свързва към извод 3 от модула.




                              Ето и практически, как изглеждат нещата (в леко модифициран вариант на схемата):






                              Възможно е след инсталиране на въпросния модул, вентилаторът на климатика да не работи, ако от момента на гасене на двигателя или на заключване на колата до следващо палене е изминало време по-малко от времето на задръжка (около 5 минути).

                              Това се преодолява по следния начин:

                              На модула за управление на климатроника се сваля конектор В, реже се проводника от пин 11 и този пин 11 се свързва с модул B1 (таблото с предпазителите) - конектор F - пин 2 (или извод 10 от схемата).




                              Ето и пример на свързване по цветове:

                              Пин 1 (червен) ---> Модул B1, конектор А, пин 6
                              Пин 2 (черен) ---> Шаси (-12V) (конектор D30, пин D2)
                              Пин 3 (кафяв) ---> Модул B1, конектор F, пин 2
                              Пин 4 (син) ---> конектор D30, пин B7
                              Пин 5 (син) ---> конектор D30, пин B8
                              Пин 6 (син) ---> конектор D30, пин C2
                              Пин 7 (син) ---> конектор D30, пин C3
                              Пин 8 (виолетов)---> конектор D30, пин C10
                              Пин 9 ---> конектор D30, пин C9
                              Пин 10 (жълт) ---> би трябвало вече да сте го свързали (виж описанието под пин 3).

                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:40.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X